Latest Posts

Liebster Award!

By donderdag, maart 20, 2014 ,

Hoi,
Laatst was ik huiswerk aan het maken toen ik ineens een mailtje binnenkreeg. Een opmerking van Sanne (en later ook een van Shirley)die mij nomineerde voor de Liebster award! Een heel leuk complimentje dus.



Maar wat houdt deze award nou in?
De liebster award zou je eigenlijk moeten zien als een soort van TAG die rondgaat onder de wat kleinere bloggers met minder dan 200 volgers, om zo wat meer bekendheid te verwerven en ook andere blogs te ontdekken.
Bij deze award moet je 11 vragen van jouw 'tagger' beantwoorden, zelf 11 feiten over jezelf schrijven en weer 11 andere kleinere bloggers taggen, die dan weer 11 door jou verzonnen vragen moeten beantwoorden. Het leuke van deze award is dat mensen zich ook echt aan de regels houden en niet zelf uit het niets deze vragen gaan beantwoorden, waardoor het toch een beetje een eer is om genomineerd te worden.

De 11 vragen van Sanne:

1. Wat is je favoriete liedje op dit moment?
*opent Spotify*
Oeh, moeilijk, want eigenlijk heb ik niet echt een favoriet liedje op dit moment. Wel luister ik momenteel erg veel naar het nieuwe album van de Arctic Monkeys AM. Oh ik weet al iets! Kiss the breeze van de band Sticky Fingers. Sowieso is deze band heerlijk voor al je zomeravonden, maar dit nummer is écht geweldig! Mocht je 'm willen luisteren klik dan hier. Verder luister ik vaak wat meer alternatieve muziek.
2. Welke online winkel zou je iedereen aanbevelen?
Is het raar wanneer ik zeg dat ik niet heel vaak online shop? Ik heb veel liever dat ik zelf alles kan voelen en bekijken voordat ik iets koop. Wel kijk ik vaak op beautywebshops zoals www.thebeautybakery.nl en watertand ik bij www.themakeupspot.nl
3. Als je je hele leven nog maar 3 producten mocht gebruiken, welke zouden dit dan zijn?
(minerale)Foundation, mascara en eyeliner. Oeh wat moeilijk dit, want ik ben ook gek op blush.
4. Wat mis je op dit moment?
De vakantie en de heerlijke vrijheid die ik toen had. Misschien is dit iets te makkelijk. Dan denk ik toch wel aan (dierbare) mensen die nu niet meer in mijn leven zijn. Niet alleen mensen die zijn overleden maar ook vrienden die ik niet meer zoveel spreek of zie.
5. Wat vind je het mooist aan jezelf?
Ik denk mijn ogen en lengte. Ik ben 1.83 en had hier in het begin wel wat moeite mee, maar begin het steeds meer te waarderen. Mijn ogen omdat ze (mits er iets echt goed mis is) altijd opgewekt en open zijn. Ik krijg dan ook vaak opmerkingen over mijn 'bruine bambi ogen'.
6. Volg je een tv-serie?
Ik ben onwijs slecht in het volgen van series, omdat ik het op een gegeven moment wel weer gezien heb. Wel volg ik half Wie Is De Mol, Flikken Maastricht, Dexter, the Following en kijk ik erg uit naar een nieuwe serie genaamd Hannibal. Stiekem omdat ik toch wel enige fascinatie voel voor dat zieke wat die man met zich mee draagt en probeer dit dan ook uit alle macht te doorgronden. Hetzelfde geldt trouwens voor Dexter.
7. Wat vind jij een vervelende eigenschap?
Dat ik zo onwijs onzeker ben. Elke keer als er iemand lacht en mijn kant op kijkt denk ik dat diegene iets op mij aan te merken heeft, en complimentjes vind ik moeilijk om echt te geloven. Maar het gaat steeds beter!
8. Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Ehm. Dan denk ik toch aan mediterrane landen als Frankrijk en Italië, ik vind het klimaat, de mensen  en het landschap gewoon zo geweldig! Ook is Engeland en dan met name Londen of Brighton een grote favoriet.
9. Wat is je favoriete quote?
An arrow can only be shot by pulling it backward. So when life is dragging you back with difficulties, it means that it’s going to launch you into something great. Wat zoveel betekend als wanneer het slecht gaat je leven alleen nog maar beter zal gaan worden.
10. Als je getuige zou kunnen zijn van elke gebeurtenis in het verleden, heden of toekomst, welke zou het dan zijn?
Eigenlijk ben ik best een geschiedenis nerd, dus als je mij ergens in het verleden zou droppen terwijl er iets groots aan de gang is/was ben ik al snel tevreden. Of misschien toch naar de toekomst, en dan het moment waarop de tijdmachine  wordt uitgevonden zodat ik vaker kan tijdreizen.
11. Wat is het laatste wat je gekocht hebt?
Yep, guilty. Ook ik heb een sushiverslaving, en dit dis dan ook het laatste dat ik heb gekocht.

11 feiten over mijzelf

  1. Ik ben een ontzettende chaoot, maar ik kan wel altijd mijn spullen vinden. Wanneer dit niet het geval is krijg ik een spontane aanval van de opruimeritis en moet ook echt alles op de millimeter netjes liggen.
  2. Ik ga in september de dam tot damloop lopen ,waar ik overigens onwijs bang voor ben maar wel ontzettend veel zin in heb.
  3. Ik heb een onwijze zwakte voor katten. Ik kan uren kijken naar kattenfilmpjes, maar ook uren knuffelen en praten tegen de leukste kat van het universum; Tom.
  4. Wanneer ik sport ben ik geneigd om de vreemdste kreten uit te slaan. Dit tot grote hilariteit van mijn teamgenoten( ik korfbal) en de mensen waarmee ik verder sport.
  5. Ik vind beauty geweldig leuk, maar op bepaalde dagen heb ik de ultieme feministische bui en weiger ik om iets aan mijn uiterlijk te doen.
  6. Ik vergeet 9 van de 10 keer mijn make-up goed te verwijderen en heb daarom altijd een pak facial wipes naast m'n bed staan.
  7. Ik ben de slechtste danser ooit. Ik bedoel dansen op een feestje gaat nog best oké, maar wanneer ik een choreografie moet dansen zit er gewoon niet genoeg flair in dat lange lijf van mij.
  8. Ik zit in 4 VWO
  9. Ik durf alles te proeven en ik vind dan ook bijna alles lekker, bíjna alles, Hollandse pot vind ik vreselijk!
  10. Ik ben onwijs slecht in het dragen van kleur. In mijn kledingkast hangt vooral zwart wit, grijs en aardetinten. Ik probeer hier wel wat verandering in te brengen omdat ik kleur wel prachtig vind.
  11. Ik blog sinds november 2013 waarin ik van december tot januari eigenlijk vrij weinig heb uitgevoerd, Oeps!
Mijn 11 vragen
  1. Waarom ben jij je blog gestart?
  2. Wat is je ultieme zwakte?
  3. Wat staat er nog op jouw Bucketlist?
  4. Wie is jouw stijlicoon?
  5. Wat is je favoriete film?
  6. Je meest awkward moment?
  7. Wat doe jij om jezelf te motiveren?
  8. Waar ben je momenteel verslaafd aan?
  9. Welk persoon zou je op  dit moment willen ontmoeten?
  10. Wat zou je tegen je vijf jaar jongere ik zeggen?
  11. Voel jij je meer thuis in de stad of de natuur, en waar?
En tot slot, de genomineerden
Tessa
Wiktoria
Isabella
Joli
Moniek
Agneta
Alicia-Maria
Suzanne
Eva
Cynthia
Tara
Sanne

Liefs,
Sophielotte



















You Might Also Like

2 reacties

  1. Dankjewel voor je nominatie! Ik heb toevallig gister ook een nominatie ontvangen en een post over gemaakt. Dus hopelijk vind je het goed als ik jouw vragen hieronder beantwoord.

    1.Waarom ben jij je blog gestart?
    Eigenlijk komt het een beetje omdat ik de laatste tijd niet echt succes heb met solliciteren, en nog steeds opzoek ben naar een leuke vaste baan. Van het thuis vervelen werd ik gek en ik vind het ontzettend leuk om te fotograferen en te schrijven. Die combinatie zorgde ervoor dat ik dit jaar ben gestart met bloggen.

    2.Wat is je ultieme zwakte?
    Chocolade. Ik kan er gewoon niet vanaf blijven. Het is ontzettend slecht voor mijn huid, en soms wil ik er ook echt voor gaan het niet meer te eten.. maar dat houd ik maximaal 5 dagen vol. Echt heel erg slecht eigenlijk...echt mijn ultieme zwakte!

    3.Wat staat er nog op jouw Bucketlist?
    Een rondreis maken samen met mijn vriend door Amerika en Australië

    4.Wie is jouw stijlicoon?
    Kate Moss

    5.Wat is je favoriete film?
    The Holiday...echt zoetsappig haha

    6.Je meest awkward moment?
    Dat is de keer dat ik op 4 jarige leeftijd midden in de danszaal in mijn broek plaste. Tsja mijn moeder had gezegd dat ik echt niet naar de WC kon onder de dansles..en ik moest zo ontzettend nodig!

    7.Wat doe jij om jezelf te motiveren?
    Ik heb een half jaar stage gelopen tussen de meervoudig gehandicapte kinderen waar ik nu ook nog vrijwillig mee zwem. Als ik ergens geen zin in heb denk ik vaak aan hun en hoe positief zij, ondanks hun beperkingen, in het leven staan. Daar haal ik mijn motivatie uit.

    8.Waar ben je momenteel verslaafd aan?
    Nagellak

    9.Welk persoon zou je op dit moment willen ontmoeten?
    Beyonce. Ik ben afgelopen zondag naar haar concert geweest, en ik vind het echt een geweldige vrouw. Ik zou haar echt graag in het echt willen ontmoeten!

    10.Wat zou je tegen je vijf jaar jongere ik zeggen?
    Denk goed na over de keuzes die je maakt. Sommige keuzes die ik heb gemaakt zou ik wel eens over willen doen. Maar het heeft me wel gebracht waar ik nu sta.

    11.Voel jij je meer thuis in de stad of de natuur, en waar?
    In de stad, in Amsterdam op een terrasje in de zon...ja dan voel ik me echt thuis!

    Nogmaals bedankt en ik vond het erg leuk je vragen te kunnen beantwoorden!
    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook dol op Arctic Monkeys! En wat een mooie lengte heb jij zeg! Ik vind je blog echt erg leuk, dus je hebt hem verdient!

    BeantwoordenVerwijderen